El nom de la nostra classe

Ja hem començat l'escola i el primer que han dit els infants és que no tenien nom per la classe i que havíem de buscar un nom. Jo els vaig dir que sí teníem nom, però que si pensaven que l'havíem de canviar ho podíem fer. Després de tres dies parlant hem decidit que ens diem:
OLIBASSES I ESQUIROLS.
Com hem arribat a aquesta conclusió:
Primer vàrem parlar de si tothom volia canviar de nom o quedar-se amb el nom de l'any passat, i perquè volien canviar el nom.
Segon varen dir quins noms els agradaven.
Tercer cada infant va explicar perquè la classe s'hauria de dir amb el nom que proposava. També els hi vaig fer pensar quin nom els agradaria si no s'agafés el nom que havien proposat. Al final ens vàrem quedar amb set noms.
Al dia següent, vàrem tornar a recordar els noms i varen decidir votar. Cada infant escollia quin nom els agradava, però encara teníem un problema, perquè teníem molts de noms i els vaig fer veure que tothom havia d'estar content.
Al tercer dia els vaig anar plantejant més dubtes:
- Com decidim les coses?
- Com podíem escollir el nom i estar tots contents?
- Com podíem treure només dos noms?
Algunes propostes.
- Vera: "posant els quatre noms"
- Dayana: "demanant per favor"
- Carla C.: "parlant"
I vàrem començar a provar, ja havíem fet la votació, però amb ella ens havíem quedat amb 4 noms. Les altres propostes: treure un paper, fer un joc i qui guanyés decidia el nom (aquest no el vàrem provar, perquè quan els hi vaig dir: molt bé, en ___ ha guanyat i diu que ens direm esquirols, tothom estirà content? I ja els va quedar clar que així tampoc estàvem tots contents/es.) Més propostes que vàrem fer: Piedra, papel o tijera; Pito,pito; Zapatito blanco; i res, no estàvem tots i totes contents/es. Llavors jo els vaig proposar que utilitzàssim un nom per la classe i els altres tres per fer els grupets de feina, o com havíem parlat de juntar dos noms, podíem ajuntar els dos que eren animals, i els altres dos. O barrejat, però ens agradava més els dos grups de: Olibasses i esquirols o ratlles i remolins.
Després del pati ens vàrem tornar a seure, a veure si podíem decidir un nom o si ho faríem després del cap de setmana, i es varen decidir, i el més important, estaven tots contents i contentes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

REUNIONS FAMÍLIES

DIA 60: A MEITAT DE SEMANA D'ACABAR EL CURS!