PLANIFICACIÓ ANUAL 1R CURS
Estimades famíles us deixem la planificació anual, sempre orientativa, perquè pogueu ajudar els vostres fills a casa.
ÀREA DE MATEMÀTIQUES
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
- Expressió de manera oral,
escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha fet, allò que
s’ha après i com s’ha après).
- recerca d’estratègies i per
arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
- identificació i reconeixement
de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació de preguntes
desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar, raonar...
- Plantejament i resolució de
problemes
|
- Expressió de manera oral,
escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha fet, allò que
s’ha après i com s’ha après).
- recerca d’estratègies i per
arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
- identificació i reconeixement
de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació de preguntes
desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar, raonar...
- Plantejament i resolució de
problemes
|
- Expressió de manera oral,
escrita i gràfica del procés d’aprenentatge. (allò que s’ha fet, allò que
s’ha après i com s’ha après).
- recerca d’estratègies i per
arribar a resoldre una o més operacions i problemes.
- identificació i reconeixement
de problemes propers a la vida quotidiana.
- formulació de preguntes
desenvolupant les habilitats del pensament: contrastar, raonar...
-
Plantejament i resolució de problemes
|
BLOC 2
|
-Interpretació
dels nombres naturals segons el seu valor en situacions de la vida
quotidiana.
Seriacions ( de sumes, de
restes, de 2 en 2, de 5 en 5 i de 10 en 10)
-Nombres
ordinalsfins el sisè.
-
Concepted’unitat i desena
-
realització d’operacions bàsiques de suma i resta.
-familiarització
del concepte de divisió
-
Grafia i direccionalitat de les xifres. Nom i escriptura correcta dels
nombres fins a dues xifres.
|
-Lectura
i escriptura de nombres fins el 99.
-Comparació
i ordenació de nombres fins el 99.
-Aplicació
de les operacions a la resolució de problemes Desenvolupament d’estratègies
de càlcul mental.
Descomposició
de nombres segons el valor posicional de les xifres.
-
Construcció de sèries numèriques.
-
realització d’operacions de suma i resta.
|
-càlcul mental: Estimacions i
arrodoniments de nombres fins el 99.
-
la suma duent.
-
realització de problemes de situacions reals de suma i resta.
|
BLOC 3
|
-Mesura
del temps: Calendari: dia, mes i any ( data llarga)
-familiarització en
rellotgesanalògics i digitals (hores, mitgeshores,).
-
|
-
Unitats de mesura convencionals: cm i el m.
-
Unitats de mesura no convencionals: pams i passes
Instruments
de mesura: regle i cinta mètrica.
Unitats de capacitat i massa:
g, Kg, L.
Unitats de mesura no
convencionals: cullerades
Instruments
de mesura: la bàscula i el mesurador de líquids.
-Resolució
de problemes utilitzant les unitats de mesura pes, capacitat i longitud
|
-relació
d’equivalències entre monedes i bitllets (l’euro)
-Monedesd’euroicèntims.
Bitllets
-Pagament
de preu just
-Lectura i escriptura de preus
|
BLOC 4
|
-
Situació en el plànol i en l’espai i interpretació.
|
-
Reconeixement de simetries.
-Figures
geomètriques i els seus elements: polígons, triangles, quadrilàters i cercles
-Familiarització
dels cossos geomètrics en objectes familiars (cubs, prismes, piràmides,
cilindres i esferes).
|
|
BLOC 5
|
1.Recollida
i registrament d’informacions quantitativa.
2.
interpretació, anàlisi i elaboració de gràfics amb el diagrama de barres.
|
3.
identificació de situacions de caràcter aleatori amb diferents situacions i
materials.
4.
ús d’estratègies per la resolució de problemes.
|
ÀREA DE LLENGUA CASTELLANA I CATALANA
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Expressió d’idees senzilles i opinions en les
assemblees
-Escolta i reproducció de textos
-Comprensió de textos narratius
|
-Adquisició de les normes que regeixen l’intercanvi
comunicatiu (torn de paraula, mirada..)
-comprensió de textos instructius
-Utilització de les TIC com a mitjà de la llengua
|
-Comprensió d’audicions
-Comprensió de diferents textos descriptius i
informatius
- exposicions temàtiques (conferències..)
-ús d’un vocabulari adequat en llengua catalana.
|
BLOC 2
|
-Desenvolupament de la consciència fonològica
-Cercar Relacions entre el so i la grafia
Ús de jocs lingüístics: endevinalles, mots
encreuats...
-Desenvolupament del pla lector (model lector,
lectura personal i grupal)
|
-Utilització d’estratègies senzilles per analitzar
el text: formulació i comprovació d’hipòtesis, relectura...
- lectura personal, guiada i expressiva de diferents
tipus de text
- servei de préstec de l’aula i del centre
|
- comprensió d’informació bàsica en diferents tipus
de text: cartells, anuncis...
- desenvolupament d’hàbits de lectura: - lectura
personal, guiada i expressiva de diferents tipus de text
|
BLOC 3
|
-Escriptura de paraules i frases curtes
-Producció de textos: cartes, llistes, notes,
recepta, endevinalles. ----Familiarització lletra lligada.
|
-Escriptura de text descriptiu (persones, objectes i
paisatges)
Text literari:rodolins, poemes, dites...
-Escriptura en lletra lligada
-Ús de la majúscula i minúscula. (pas de la lletra
de pal a la lletra minúscula)
-Separació de les paraules dins la frase
|
-Producció text entrevista.
-ús d’estratègies per produir textos: fer esbós amb
notes, esquemes..
- utilització guiada de programes o recursos
informàtics de processament de textos.
|
BLOC 4
|
-conèixer l’abecedari
- Iniciació en la formació dels singulars i plurals
-familiarització en la formació de masculins i
femenins
|
-Paraules sinònimes i antònimes
-El punt i la coma.
el signe d’interrogació i d’exclamació
|
-Concordança entre gènere i nombre
-Iniciació en l’ús de l’article.
|
BLOC
5
|
-Dramatització de situacions de la vida quotidiana
-Escolta de textos orals, els contes, llegendes..
-Ús de la biblioteca del centre i de l’aula
|
-Dramatització de textos literaris
-Narració de contes.
- Conèixer com s’organitza i funciona la biblioteca
del barri i la del centre.
|
-Dramatització de textos literaris
-Memorització i Recitació de poemes i jocs
lingüístics.
-Organització de la biblioteca d’aula (servei de
préstec...)
|
ÀREA DE CIÈNCIES NATURALS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Plantejaments
i respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o experimentació.
-elaboració de conclusions,
idees i respostes a partir de diferents estratègies i tècniques .
|
-Plantejaments
i respostes a preguntes que requereixen una investigació, estudi o experimentació.
-elaboració de conclusions,
idees i respostes a partir de diferents estratègies i tècniques .
|
-Aproximació
a alguns experiments.
-Utilització
de les TIC per cercar i seleccionar informació. senzills.
-Utilització
de diverses fonts d’informació (llibres i materials propis de ciències
naturals).
|
BLOC 2
|
-Identificació
de les principalsparts i característiques del coshumà.
-Adquisiciód’hàbitsd’alimentació
saludable (esmorzarfruita)
-Valoració
de la higiene personal, descans, tempslliure(rentar-se les
mansabansd’esmorzar)
|
-El
cos humà i el seu funcionament
-Funció
de relació: òrgans dels sentits i aparell locomotor.
-Identificacióiexpressiód’emocionsi
sentiments propisirespectedavantelsdelsaltres.
|
-Consciència
de les parts del cos humà composició característiques i hàbits
saludables (les dents)
|
BLOC 3
|
desenvolupament
d’hàbits de respecte i cura cap als éssers vius.
|
- recerca i visita d’alguns
ecosistemes propers. Parcs naturals de les Illes.
-desenvolupament d’hàbits de
respecte i cura cap als éssers vius.
|
-Observació
i identificació de diferents formes de vida entre elséssersvius i
objectesinerts.
-Observaciód’animals
i plantes de l’entorn a partir de sortides i experiènciesd’aula.
-La
planta i les sevescaracterístiques a partir de sortides i experiènciesd’aula
( hort escolar)
-Hàbits de cura i
respecte capalsanimals i les plantes.
|
BLOC 4
|
-Observació
de la intervenció de l’energia en els canvis de la vida quotidiana.
d’energia
renovables i no renovables. Valoració d’un ús responsable.
|
-classificació
d’alguns materials segons textura, color, forma...
-utilitat
d’alguns productes o materials per mesurar volum i pes
-Observació
d’alguns fenòmens físics observables: pes, massa, estat, volum, atracció
magnètica i relació amb l’ús que se’n fa.
|
|
BLOC 5
|
-Reconeixement
de la ciència: present i futur de la societat.
Alguns
beneficis i riscs de les tecnologies i dels seus productes.
Alguns
descobriments i invents: roda, engranatge, …
|
-
Màquines i eines senzilles de la vida quotidiana i utilitat que tenen.
-
Construcció d’estructures senzilles que serveixin per a una funció concreta.
-descoberta
dels beneficis de l’electricitat com a font d’energia per al funcionament de
les màquines.
|
ÀREA DE CIÈNCIES SOCIALS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-Recollida
d’informació del tema que s’ha de tractar, fent servir diferents fonts
(directes i indirectes).
-Tècniques
de treball individual i en grup.
-
Utilització i lectura de diferents llenguatges textuals i gràfics.
|
-Utilització
de les tecnologies de la informació i la comunicació per cercar i seleccionar
informació, simular processos i presentar conclusions.
|
|
BLOC 2
|
-La
diversitat geogràfica dels paisatges de les Illes Balears: relleu i
hidrografia. (torrents..)
-desenvolupament
de mesures sostenibles. (reduir plàstics, consum responsable de l’aigua..)
|
-Recerca
d’entorns naturals propers que ajuden a entendre les característiques i
elements d’un paisatge. -Paisatges naturals de les Illes Balears. Els parcs
naturals i nacionals de les Illes Balears.
|
-
El canvi climàtic: causes i conseqüències.
|
BLOC 3
|
-Productes
elaborats. Artesania i indústria. Les formes de producció. (el mercat)
-Reconeixement de
diferentsactivitatslaborals i professionals: elsoficis a partir de racons i
familiars.
|
-Resolució de situacions i conflictes de convivència
( pati, dins aula)
-Les
activitats productives: recursos naturals, matèries primeres.
|
-La família i les relacions entre elsmembres
-Identificació de les tasques i
responsabilitatsdelsmembres de la comunitat educativa
-Drets i deures de les persones en el grup.
Representació i participació en
manifestacionsculturals de l’entorn: festes, jocs, danses…
|
BLOC 4
|
-adquisició
de la noció del temps. La història: el temps històric i la seva mesura.
-
valoració del nostre patrimoni històric i cultural.
|
-descoberta
de diferents fonts històriques i de la seva classificació.
-valoració
del nostre patrimoni històric i cultural.
|
-valoració
del nostre patrimoni històric i cultural.
|
ÀREA DE VALORS
|
|||
Bloc Contingut
|
1r trimestre
|
2n trimestre
|
3r trimestre
|
BLOC 1
|
-adquisició
d’eines i tècniques per a la convivència.
-
La valoració personal i el reconeixement dels èxits propis.
-L’autoestima
i l’autoconeixement.
|
- L’autoestima i l’autoconeixement.
-desenvolupament
d’estratègies per la resolució de conflictes.
|
-Participació
en el treball en equip i el treball cooperatiu.
|
BLOC 2
|
-Reconeixement i identificació d’emocions i
sentiments.
-Reconeixement,
acceptació i valoració de les diferències entre persones
|
-L’expressió
verbal i no verbal de sentiments, emocions.
-Diferents
formes i estratègies de comunicació.
-desenvolupament
d’actituds que afavoreixen la cooperació.
|
-L’empatia amb l’entorn.
-
La convivència. El diàleg com a estratègia fonamental per a la convivència.
-Les
relacions interpersonals positives. Les habilitats socials.
-L’autocontrol
en situacions de conflicte.
|
BLOC 3
|
-
elaboració i compliment de les normes bàsiques.
-
adquisició d’eines i tècniques per a la convivència.
-
Utilització del llenguatge positiu en la comunicació de pensaments,
intencions i posicionaments personals
|
-
participació d’accions que es promou l’empatia i l’altruisme
-posada
en pràctica d’actituds que promoguin la igualtat entre homes i dones.
-descoberta
dels drets universals dels infants
|
El
dret a la llibertat d’expressió, d’opinió... La llibertat de pensament, de
consciència i de religió.
|
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada